Pomysły na rozgrzewające jesienne śniadania!

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Kto nie marzy o pysznym, gorącym śniadaniu, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Nie tylko napoje, ale również jedzenie może sprawić, że zrobi nam się ciepło. Jakie dania zaserwować całej rodzinie lub swojej drugiej połówce prosto do łóżka? Oto kilka przepisów, które na pewno skradną Twoje serce!

Pyszne jedzenie na jesienne poranki

Jesienią, zwłaszcza późną, pogoda nie dopisuje. Wówczas warto ratować się różnymi przysmakami i ciepłymi napojami, które mają za zadanie rozgrzać nas od środka. To przyjemne uczucie pozostaje z nami wówczas na długi czas i sprawia, że czujemy się wspaniale. Warto zatem poznać przepisy na przepyszne posiłki, które sprawią, że chłód, wiatr i deszcze nie będą Ci straszne!

Kasza jaglana z jabłkiem w roli głównej

Dużą popularnością w sezonie jesiennym cieszą się owoce i warzywa sezonowe. Mowa głównie o jabłkach i dyniach. Sprawdźmy zatem rozgrzewający i słodki przepis, który z pewnością przypadnie do gustu zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Wystarczy odpowiednio ugotować kaszę i dodać dojrzałe, miękkie owoce oraz odpowiednie przyprawy. Połączenie tych składników z pewnością skradnie Twoje serce.

Składniki:

  • jabłko,
  • kasza jaglana,
  • orzechy włoskie,
  • odrobina cynamonu,
  • miód albo syrop klonowy.

Zanim zaczniesz gotować kaszę jaglaną, warto ją opłukać pod ciepłą wodą, dzięki temu unikniesz gorzkiego posmaku. Jabłka obierz ze skórki i koniecznie dokładnie usuń pestki. Możesz to zrobić ręcznie lub wykorzystać drylownicę. Następnie zetrzyj je na grubych oczkach lub pokrój w kostkę. W rondelku rozgrzej mleko lub wodę i gotuj kaszę na wolnym ogniu przez około 20–25 minut. Na koniec dorzuć jabłka i dodaj odrobinę cynamonu. Resztę dosyp po przelaniu kaszy do miseczek. Wedle uznania dołóż łyżeczkę miodu lub syropu klonowego i posyp posiekanymi orzechami włoskimi. Gwarantujemy, że taki posiłek szybko stanie się Twoim ulubionym jesiennym daniem.

Uczta dla każdego smakosza, czyli pudding ryżowy

Jesienią zdecydowanie częściej sięgamy po gorące, słodkie śniadania. Pudding to opcja, która z pewnością przypadnie Ci do gustu i sprawi, że Twoje ciało zostanie przyjemnie rozgrzane. Wykonasz go z brązowego ryżu z dodatkiem owoców. Co ciekawe, można go jeść zarówno na ciepło jesienią, jak i na zimno latem! Jeśli z kolei zdecydujesz się zabrać go ze sobą do pracy, wystarczy zapakować go w szklany słoiczek i pyszne śniadanie na wynos gotowe.

Składniki:

  • mleko kokosowe lub migdałowe,
  • brązowy ryż,
  • suszone daktyle,
  • syrop z agawy,
  • laska wanilii,
  • niewielki kawałek imbiru,
  • szczypta cynamonu,
  • sól.

Ryż należy przesypać do garnuszka i dodać do niego szczyptę soli, potem zalać wodą. Po zagotowaniu ogień pod garnkiem zmniejsz i powoli gotuj całość. Pamiętaj, że ciemny ryż należy gotować dłużej niż jego biały odpowiednik. Po około 30 minutach dodaj mleko roślinne, a następnie wanilię, cynamon i odrobinę startego imbiru. Gdy całość zaczyna wrzeć, ponownie zmniejsz ogień i gotuj całość pod przykryciem przez kilkanaście minut. Na sam koniec dodaj syrop z agawy i posiekane daktyle, które sprawią, że danie będzie przyjemnie słodkie. Całość możesz już przełożyć do miseczek! Smacznego!

Możesz także pokusić się o przygotowanie na śniadanie przepysznych placuszków z owocami czy zapiekanek z różnymi składnikami. Każde z tych dań sprawi, że nabierzesz siły i ochoty na jesienny spacer wśród opadających liści i ferii barw.

Zdj. główne: Ben Kolde/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Zrozumieć korzyści z masażu relaksacyjnego: jak pomaga w poprawie zdrowia i samopoczucia
/
Zrozumieć korzyści z masażu relaksacyjnego: jak pomaga w poprawie zdrowia i samopoczucia
Odkryj, jak masaże relaksacyjne mogą poprawić twoje zdrowie i samopoczucie poprzez łagodzenie stresu, poprawienie krążenia i wspomaganie regeneracji twojego ciała.
Jak ajurwedyjskie herbatki wpływają na Twoje zdrowie?
/
Jak ajurwedyjskie herbatki wpływają na Twoje zdrowie?
Ajurwedyjskie herbatki - tajemnica Twojego zdrowia. Odkryj ich moc i korzyści dla Twojego ciała i umysłu.
Jak wybrać idealną wędkę dla metody spławikowej – praktyczne porady dla początkujących i zaawansowanych wędkarzy
/
Jak wybrać idealną wędkę dla metody spławikowej – praktyczne porady dla początkujących i zaawansowanych wędkarzy
Poznaj tajniki wyboru idealnej wędki do metody spławikowej. Praktyczne porady, które pomogą zarówno początkującym, jak i zaawansowanym wędkarzom optymalnie wybrać sprzęt.